*
Language selector
Menu
Witamy Witamy
Filozofia Filozofia
Kadra szkoleniowa Kadra szkoleniowa
Oferta TenisWil Oferta TenisWil
Konsultacje Konsultacje
Tenis dla dzieci Tenis dla dzieci
Nasze doświadczenie Nasze doświadczenie
Obozy letnie TenisWil Obozy letnie TenisWil
Gdzie trenujemy ? Gdzie trenujemy ?
Nasi zawodnicy Nasi zawodnicy
Regulamin Regulamin
Opłaty Opłaty
RODO RODO
Blog / Aktualności Blog / Aktualności
Galeria Galeria
Zapytanie Zapytanie
Kontakt Kontakt
Jak dojechać? Jak dojechać?
Mapa serwisu Mapa serwisu
PrinterFriendly
Printer Friendly Page
Podstawy w tworzeniu zawodnika – tenisisty: CODZIENNA PRACA
2012/2/7 0:01:47 ( 3073 reads )

Planować codzienną pracę już od pierwszych dni treningu, wymagać od siebie i zawodników maksymalnego zaangażowania, to podstawy w drodze do kształtowania przyszłych tenisistów.
Przedstawiamy naszym zawodnikom, rodzicom i wszystkim zainteresowanym nasz punkt widzenia w artykule znakomitego hiszpańskiego trenera przygotowania fizycznego Ernesto Lapiedra Canovas.



Od kilku lat współpracuję z Andrzejem Sikorskim, prowadząc przygotowanie fizyczne dla przyszłych tenisistów w Polsce.
W rzeczy samej jest to propozycja bardzo motywująca, móc pomagać dobrym profesjonalistom w nauce gry w tenisa, jakimi są Andrzej Sikorski i Krystian Pfeiffer.
Myślę, że jesteście Państwo w dobrych rękach i przede wszystkim będziecie pracować bardzo profesjonalnie, uczciwie i bez pośpiechu, ponieważ pośpiech w tej dyscyplinie sportu jest skazany na niepowodzenie.

Koncentrując się na temacie uważam, że powinno się szukać rozwoju fizycznego i mentalnego zawodników, aby zaistniała ich korelacja  w nauczaniu i na tej bazie móc poprawiać codzienną pracę i poziom techniczny.

We wszystkich szkołach tenisa na pierwszym miejscu mamy o dyspozycji korty, piłki, siatki, rakiety, dobry materiał.
Na drugim miejscu mamy trenerów, których zadaniem jest przekazywanie swoich umiejętności, aspektów technicznych, taktyki gry, modelów pracy, etc.
Na trzecim miejscu – dzieci i zawodników, bez udziału których nie możemy zaplanować żadnego celu na krótki i długi okres.

Pierwszym celem jest szukanie edukacji sportowej, która doprowadzi nas do stworzenia struktury pracy, na bazie której możemy rozwijać model życia.
„Tworzymy grupy pracy, aby nasi zawodnicy osiągnęli wartości tej dyscypliny i w ten sposób wzbogacili się o edukację sportową, jaką oferuje nam tenis.”
To jest podstawowy cel, jaki stawiają przed sobą profesjonalni trenerzy w okresie inicjacji tenisowej. Dlatego ten rodzaj wartości jest proponowany w szkołach tenisa, od chwili kiedy dzieci inicjują w tym sporcie  w każdym mieście świata.

Jako drugi cel tworzymy filary, które utrzymują bazę gry w tenisa każdego zawodnika.
Do realizacji powyższego powinniśmy mieć znajomość totalną naszego sportu i jego potrzeb:
- praca techniczna
- taktyczna
- fizyczna
- psychologia.

Podejmowanie prawidłowych decyzji jest tajemnicą lub „magiczną pałeczką” sukcesu w wielu sytuacjach meczowych.
Mamy wiele zagrań do wyboru, wszystkie są dobre, ale trzeba umieć wybrać najlepsze, aby w ten sposób przejąć inicjatywę lub rozwiązać dane zagranie.
To wymaga zawsze maksymalnej koncentracji.
Wystarczy popatrzeć na zawodników profesjonalnych, że wymienię ich spojrzenie, porządek ruchów, komentarze między rozgrywanymi piłkami  etc., aby zdać sobie sprawę z ważności koncentracji w momencie podejmowania decyzji.

W konsekwencji pytamy siebie samych: co możemy zrobić, aby rozwinąć dobrą pracę w tworzeniu zawodnika i tym samym tworzyć i pomagać w  budowaniu dobrego tenisisty?
Pracować nad dyscypliną i porządkiem metodycznym (przykład – Rafael Nadal w ustawianiu butelek wody),  umacniać szacunek do przeciwnika i  zarazem zaufanie do naszej gry, oczywiście pracować na korcie, aby dysponować uderzeniem wygrywającym i tworzyć punkty, które będą kończone tymi uderzeniami maksymalną ilość razy w czasie gry.

Będziemy szukać w naszej pracy zawsze równowagi tenisowej w aspekcie techniki, aspekcie fizycznym i mentalnym.
Zapytamy również:
Który z aspektów jest najważniejszy z wymienionych trzech?
Co powinienem trenować?
Zawsze to będzie zależało od każdego z naszych zawodników.
Trenując to samo, ten sam czas, te same sesje - poziomy uczenia się są różne.
Wszystko opiera się na dodatkowych cechach fizycznych – koordynacja, równowaga, zwinność – nie wszystkie odpowiadają jednakowo, ale jest oczywistym, że trzeba pracować nad nimi na maksymalnej intensywności i przynajmniej próbować dążyć do maksymalnego poziomu zaplanowanego jako pierwszy cel.

Jak podkreślałem to wcześniej, kładąc największy nacisk i mając na względzie rozwój naszej gry należy pracować nad różnymi intensywnościami w czasie treningu i zmianami rytmu gry w każdym punkcie.

Trzecim celem byłaby „długowieczność” – móc grać przez okres jak największej ilości lat, na ile jest to możliwe.

Dobry trening w każdym z aspektów wymienionych wcześniej, z uwzględnieniem treningu niewidocznego (ćwiczeń odnowy, właściwego odżywiania się, godzin odpoczynku etc.) i dobre kierunki wybrane i realizowane przez trenerów, dadzą nam w efekcie codzienna drogę do osiągnięcia najwyższego poziomu naszych podopiecznych, naszych tenisistów.

Ernesto Lapiedra Canovas
Trener przygotowania fizycznego w tenisie.


Back Printer Friendly Page Send this Story to a Friend Printer Friendly Page
logo-3
 Nasz partner

stopka
© Graphik & Design WORLDSOFT

Username:
User Login
Your Email